SEO struktura stránky
Tvorba a vývoj webových aplikací a eshopy na přání.
SEO struktura stránky
SEO struktura stránky je velice důležitým faktorem pro vyhledávače a rozmístění klíčových slov je důležitým činitelem při řazení jednotlivých výsledků hledání ve vyhledávačích. Dalším významným činitelem je odkazování na stránku z jiných (i cizích stránek) právě těmi klíčovými slovy, pro které chceme stránku optimalizovat. A konečně neméně důležitým faktorem je vhodné pojmenování souboru, či přímo domény.
1. Volba vhodného pojmenování souboru
Pro volbu vhodného pojmenování souboru v podstatě platí podobná pravidla jako pro pojmenování domény, to znamená, že vyhledávaže mají rádi, pokud se klíčové slovo objevuje v názvu souboru.
Příklad
Chceme-li tedy například optimalizovat název souboru pro klíčová slova "Struktura stránky" pojmenujeme jej takto:
- struktura-stranky.html
- struktura-stranky.php
nikdy však tímto způsobem:
-
struk.html -
view.php?id=123
2. Odkazování na stránku klíčovými slovy
Druhým velice důležitým faktorem je odkazování na konkrétní stránku z ostaních stránek webu, či z jiných webů, klíčovými slovy. tedy například na tuto stránku odkazovat jako SEO struktura stránky.
Příklad
Důležité je také správného užití atributu title:
<a href="/webove-aplikace/10-seo-struktura-stranky.html"
title="SEO struktura stránky (TvorbaSEOwebu.cz)">SEO struktura
stránky</a>
.
Zpětné odkazování na stránku či doménu (tzv. linkbuilding ) nám přináší tzv. PageRank, tedy relevanci stránek pro vyhledávače Google, Seznam, aj.
3. Rozmístění klíčových slov na samotné stránce
A konečně významným činitelem je umístění klíčovýho slova v těch částech stránky, kterým vyhledávače přisuzují velký význam. I když většina vyhledávačů dne již umí hledaná slova skloňovat, je lépe na těchto pozicích používat klíčová slova v prvním pádě. Těmito významnými pozicemi jsou:
- titulek stránky <title>
- metainformace keywords a description
- tagy <h1>, <h2>, <h3> ...
- tagy <strong>, <em>
V tagu <H1> by se však na stránce měl vyskytovat nejvýše jednou a to by se mělo dodržovat, aby to relevanci naopak nesráželo. Dále je vhodné klíčová slova sémanticky po stránce rozvrhnout tak, aby se neopakovala příliš často (pro vyhledávače je důležitý procentuální podíl k ostatnímu textu).
V neposlední řadě je nutné dbát toho, že stránka je vytvářena především pro návštěvníka a proto by měla být relevantním zdrojem informací. Stránce, která se sice zobrazuje na prvních místech výsledků hledání, ale nikdo na ni nekliká, to také ubírá na relevanci pro vyhledávače.
Rychlý kontakt
Vyplňte jednoduchý formulář a vyžádejte si konkrétní nabídku. Popište stručně svůj záměr, představu a předpokládaný rozsah webu a my se Vám ozveme s návrhem efektivního řešení a předběžnou kalkulací ceny.